tisdag 3 november 2009

Dream on

Jag sitter och funderar på drömmar. Jag sitter och försöker se framåt. Spåkula. Tänk om man hade en sådan. En glaskula där vackra färger reflekteras, där färgerna kan flyta samman och visa vägar man inte visste fanns. Tänk om man hade en sådan, och man kunde hantera den.

Fräckt.

Vad hade man sett?

Istället ser jag drömmar. Vad jag innerst inne vill. Och det är inte det lättaste heller, med allt som tutas i oss varje dag. Är det jag eller kompisen eller tidningen eller den där bokkaraktären som drömmer? Jag dyker in.

Min dröm är att hitta någonting som jag är riktigt bra på, och kunna andas det. Lära mig ännu mera om det. Inspirera och hjälpa andra som vill bli bättre på det. Syssla med det och inte ständigt känna hinder.
Min dröm är att bo i ett stort vackert hus, fyllt med rosor och loppisfynd. En stor vildvuxen trädgård intill. Och det är alltid städat. Om jag känner för att städa skall det vara lagom stökigt. Annars skall det bara vara rent och snyggt hela tiden.
Min dröm är att vara flickig hela livet. För det är vad jag nästan tycker om mest just nu med mig själv, och den värld jag lever i. Jag älskar rosor, tjejfilmer och prinsesshår. Jag tycker att det är bland det roligaste som finns. (Men observera, i lagom mängd.)
Min dröm är att bära vackra långklänningar såsom andra bär jeans.

Men min högsta dröm är att skriva böcker. Tänk att få sitta och skriva, fantisera. Med tidsramar som inte existerar. Utan press på att man skall ha jobb på annat håll. Utan någon som helst press. Skriva böcker som andra läser och tycker om. Som får andra att också ha den här drömmen. Jag drömmer att jag sitter i en gammal stol, med en laptop. Och jag skriver böcker.

Tänk om jag hade fått se det i spåkulan?

_________
Bild från lelove.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Ja, tänk om ma hade en spåkula! Fint inlägg :)

    Jag fick katalogen förra veckan :)

    http://myshoebox.se

    SvaraRadera